הודעה

התמוטטות
No announcement yet.

טיסה אמיתית בארה"ב

התמוטטות
נושא זה נעוץ.
X
X
 
  • סינון
  • זמן
  • הצג
Clear All
הודעות חדשות

  • טיסה אמיתית בארה"ב

    שלום לכולם.

    גם אני חובב סימולטורים כמו כולנו.

    אך רציתי לכתוב על טיסה אמיתית.

    לצערנו, במדינה שלנו טיס הוא עסק יקר, ומה יש לעשות אם אנחנו חולמים לטוס בשמיים ורוצים להטיס נוסעים במטוס מסחרי גדול?

    רובנו נענה על השאלה הזו בצורה פשוטה, תתגייס לצה"ל, תסיים קורס טיס ואז השמיים הם לא הגבול, אבל מה לעשות, לא כולם התקבלו לקורס טיס או שבכלל לא רוצים להיות טייסים בצבא אלה רוצים לטוס במטוסים קלים ולהנות מהטיסות.

    התשובה פשוטה, ללכת להרצליה או שדות תעופה אחרים שיש בהם בתי ספר לטיסה ולהוציא רשיון טיס פרטי.

    אני נתקלטי בדילמה הזו לפני כמה שנים טובות וכמעט התחלתי את הלימודים, אך אחד מהחברה עצר אותי ושאל האם אני מוכן לנסות הרפתקה קצת אחרת. לקחת את עצמי לחו"ל וללמוד באירופה, אפריקה או ארה"ב.

    חשבתי, עשיתי שיעורי בית ואחרי שהכרתי מדריך שמתגורר בארץ ועוסק בהדרכה בארה"ב אני החלטתי לנסות.

    מאז הייתי כבר פעמים רבות בארה"ב ואני בעל רשיון טיס מסחרי.

    בנושא זה אני רוצה לשתף אתכם בחויות שחוויתי במהלך כל הדרך שנראת כמסובכת איך בפעול פשוטה מאוד וגם זולה בהשוואה לארץ.

    אני וחבר טוב, שהתחיל עם רשיון טייס ישראלי והמשיך בארצות הברית, החלטנו שאנו רוצים לשתף את המתעניינים במידע ומוכנים להשקיע מזמננו על מנת לעזור לאנשים שמעוניינים ללמוד טיס ולטוס בארצות הברית, ללא שום תמורה.

    הקמנו אתר אינטרנט שכתובתו: http://us-flight.com

    וחוץ מזה אני אשמח לענות לכל השאלות בפורום או בטלפון ואתם מוזמנים לפנות אליי בפורום או בהודעה פרטית.

  • #2
    היי איש

    נא הוסף שם לחתימה שנדע מי מדבר איתנו.

    דבר שני, בוא תסביר יותר מה התהליך שעשית - זה יעניין חברים פה.

    וכמובן, אם יש תמונות וחוויות - שתף איתנו.
    אלירן כהן VFS1
    נשיא ומייסד בית הספר לטיסה וירטואלית VFS
    צרו קשר דרך הפייסבוק:
    https://www.facebook.com/celiran

    הערה


    • #3
      באיזה איזור לומדים באמריקה , מי המדריכים וכו' ?
      האתר זה של בית ספר באמריקה או יעוץ למה ללמוד שם ?
      אמיר לוי
      בוגר קורס CVFR 47(מצטיין תאוריה)
      מצטיין סולוIFR 15

      הערה


      • #4
        טיסה בארה"ב

        שלום חברים

        קוראים לי רוסלן

        דבר ראשון אני רוצה להדגיש שפרסום שלי כאן בפורום ואתר האינטרנט שאני ושותף הקמנו לא מהווים שום פרסום של אף אחד מבתי הספר לטיסה .

        בארצות הברית ישנם המון בתי ספר לטיסה ואקדמיות טיס ואני למדתי באחת מהן אך אינני רוצה להזכיר את שמה כי המטרה היא לשתף מידע ולחלוק איתכם חוויות טיסה. בחירת המקום הוא עניין אישי של כל אחד .

        האזור שבחרתי ללמוד בו זה החוף המזרחי בארצות הברית וכאן אני רוצה לספר לכם את הסיפור האישי שלי .

        אני חלמתי לטוס מכיתה ח' ואחרי אי קבלה לקורס טיס בחיל האויר וסיום השירות בצה"ל החלטתי שאני הולך ללמוד טיס באזרחות ורוצה להפוך את הטיס למקצוע .

        משיקולים כלכליים והמלצות החלטתי לנסות אפשרות של לימודים בארה"ב

        על החוויות אספר מאוחר יותר .

        אז מהו התהליך הלימודים ?

        בשלב ראשון נדרש לקבל רשיון טיס פרטי על מנת לקבל אפשרות לטוס בשביל הכיף. רשיון זה הוא מדרגה ראשונה בדרך לקריירת טיס ובו לומדים את כל היסודות הטיסה .

        בשלב שני לומדים להגדר מכשירים כאשר בין פרטי למכשירים נידרש לצבור כמה עשרות שעות על מנת לעמוד בדרישות לגשת להמבחן המעשי, יש כאלה שעושים זאת כטיסות כיף ויש כאלה שכחלק מהלימודים להגדר המכשירים.

        בשלב השלישי לומדים לרשיון המסחרי ואחת הדרישות היא לצבור כ-250 שעות טיסה שאותם ניתן לצבור בטיסות וטיולי טיסה בכל הארה"ב שזו חוויה בלתי נשכחת במיוחד כשניתן לטוס כמה חברה ולהתחלק בעלות הטיסה וכך לחסוך המון כסף .

        לאותם אנשים כמוני שרוצים להפוך את הטיס לקריירה, מה שנישאר לעשות אחרי קבלת רשיון טיס מסחרי זה לצבור שעות טיסה כתנאי לקבלה לכל חברות התעופה בארץ ובעולם.

        על מנת לצבור שעות טיסה ישנן שתי דרכים אפשריות:
        האחת היא להמשיך לטוס בשביל הכיף או עבור חברות קטנות שאליהן עוד צריך להתקבל.
        האפשרות השניה היא לעשות רשיון הדרכה, ובתוך מדריך טייס להדריך את הטייסים הצעירים ויחד עם זאת לצבור שעות ונסיון

        זו הדרך המועדפת עלינו (ולדעתנו על כל אדם שרוצה לעסוק בטיסה) כי זו חוויה מאוד מאתגרת לקבל אדם ולהכשיר אותו להיות טייס.

        אני והשותף שלי, יובל, נמצאים עכשיו בשלבים מתקדמים של לימוד והכנה לרשיון ההדרכה, ואם הכל ילך כמתוכנן כבר בקיץ הקרוב נקבל את הרשיונות ונוכל להדריך את החברה הצעירים ולעזור להם להגשים את החלומות כי השמיים הם לא הגבול...

        לשאלה שנשאלה לגבי המדריכים. לכל בית ספר לטיסה מדריכים משלו ובבית הספר שלמדנו בו, יש מדריכים אמריקאים ויש ישראלים, כמונו, שעברו את אותה הדרך מהרשיון הפרטי להדרכה.
        ישנה תחלופה של מדריכים. יש מדריכים קבועים ויש כאלה שצוברים שעות וממשיכים לחברות התעופה הגדולות.

        אני בטוח שלרבים מכם מתעוררות עוד ועוד שאלות ואני מבטיח שאני ושותפי יובל, נענה על כל השאלות ונשתף אתכם בחוויות שחווינו בטיסות בארצות הברית.

        הערה


        • #5
          שלום לכולם!

          אני רוצה לספר קצת על חוויות טיסה בארה"ב.

          אני רוצה לגעת בנושא שדות התעופה שם.

          חלק מהשדות הם ללא בקרה אוירית בכלל ויש תדר שבו כולם מדברים ל"אוויר" וכשיש כמה מטוסים בהקפה (מתוך ניסיון לפעמים יש שם עומס יותר מאשר בהרצליה) אז כולם מדברים עם כולם כך שבסופו של דבר השדה פעיל לחלוטין וללא שום פיקוח של בקרים מוסמכים.

          לכל שדות התעופה בארה"ב (גם להכי קטנים) יש משניקרא FBO וזה טרמינל למטוסים פרטיים שבו יציעו לכם, לתדלק את המטוס, לנוח, לשתות משהו ולקחת רכב של הטרמינל על מנת לנסוע לעיר לאכול. את הרכב ניתן לקחת גם עם רשיון הישראלי ושרות זה הוא חינם לחלוטין.

          כששדה התעופה גדול אז גם הטרמינל מפואר ומציע גם מגוון רכבים וגם שרותים די מיוחדים, כך באחד המקומות כשמגיע מטוס מנהלים פורסים לנוסעים שטיח אדום ארוך, וכשאנחנו הגענו עם ססנה 172 אז לנו בשני צידי המטוס הניחו שטיחון עגול, אדום וקטנצ'יק העיקר שאנחנו יורדים מהמטוס והדריכה הראשונה על הקרקע תהיה על השטיח וזה פשוט מדהים, במיוחד שאחרי זה כשביקשנו רכב לנסוע לעיר הביא לנו בחירה של 6 רכבים שונים ובגלל שהיינו נחמדים נתנו את הכי יוקרתי. בדרך לעיר צחקנו שמטוס שהגענו איתו עולה פחות מ- BMW סדרה 5 חדשה שקיבלנו לנסוע.
          כמובן שחותמים על קבלת הרכב ויש אחריות להחזירו תקין ולא פגוע אך לזה פשוט מתרגלים.
          עם הרכב חוץ מלנסוע לאכול ניתן לעשות סיורים קצרים בכל אזור שאליו מגיעים כי את הרכב בדרך כלל מבקשים להחזיר תוך שעתיים.

          לגבי האגרות.
          הדבר היחיד שמציק בטיולי טיסה זה ששדות התעופה הגדולים גובים אגרות.
          *יש אגרת הנחיתה ויש אגרת החניה כאשר בכל האזורים של ארה"ב יש המון שדות התעופה ותמיד ניתן לנחות באלה שאין להם שום אגרות ודרך אגב גם בהם תקבלו שרות מצויין ורכב לנסיע איך הרבה יותר פשוט מאשר באלה עם האגרות.
          לרוב, האגרות הן בין 10 ל-30 דולר ואגרות יותר גדולות רק בשדות התעופה הבינלאומיים.

          כאן אני רוצה לשתף אותכם בחוויה מאוד מעניינת.

          בחור צעיר (בן 17) שהגיע לעשות רשיון פרטי החליט שרוצה לעשות שיעור ראשון ממש מיוחד, הוא ביקש שמדריך שלו יגיע לשדה תעופה בינלאומי "דאלס" בוושינגטון (KIAD) לאסוף אותו במטוס.

          הגשנו תוכניות טיסה הלוך וחזור וטסנו לשם. חוויה של נחיתה בשדה תעופה בינלאומי היא די מעניינת, הכל מתחיל מזה שפקחים מכניסים אותך לתור מטוסים לנחיתה ובגלל שמטוסים שם עושים הקפה במהירויות גדולות אז בקר מבקש לטוס במהירות מקסימלית של הססנה 172 ובמקרה שלנו זה היה ב-120 קשרים כך שכל הדרך לנחיתה ובמיוחד בפיינל אנחנו פשוט במנוע מלא ושומעים בקשר את בואינג 777 של חברת יונייטד מאחורינו שבקר מבקש ממנו להוריד מהירות ככלל שניתן ומזהיר שיש ססנה לפניו במרחק 7 מיילים בפיינל.
          כשהמסלול ממש לפנינו מבצעים מהר בדיקות והכנות לנחיתה ומיד אחרי נגיע מפנים כמה שיותר מהר את המסלול שבו יכולנו לנחות עם המטוס שלנו לפחות 4 פעמים. אחרי הסעה של איזה רבע שעה מגיעים ל-FBO.

          אחרי שהבחור עבר כל הבדיקות וקיבל מזוודות, הגענו בחזרה לטרמינל FBO, העמסנו את המטוס ויצאנו לדרך כאשר בחור צעיר מתחיל את השיעור הראשון שלו בדרך להיות טייס פרטי.

          לצאת משדה תעופה בינלאומי זה גם היתה חוייה לא קטנה במיוחד כאשר במהלך ההסעה בקר ביקש מ- 747 של יונייטד להמתין עד שאנחנו בססנה קטנה נעבור ואחרי עמידה בתור להמראה של כ-10 דקות כאשר מקדימה ומאחורה מטוסים שפשוט יכולים בטעות לדרוס אותנו, המראנו ולקחנו כיוון הביתה.

          לפני כמה זמן התאספנו עם חברה והחלטנו לטוס לניו יורק ולנחות באחד השדות העמוסים ביותר בעולם, JFK.
          תתפלאו אין שום בעיה להגיש תוכנית טיסה ולטוס לשם ללא הרשאות מיוחדות או הגבלות, אבל אגרת נחיתה וחניה עד שעתיים בשדה עולה כ-150 דולר וזה בשעות השפל כאשר בשעות שיא הסכום מגיע ל-250 דולר. בסוף החלטנו שיקר מידיי ודחינו את הרעיון.

          אם אתם רוצים ומוכנים לשלם אגרות... בבקשה... הכל פתוח כי זה ארה"ב. מדינה של החופש.

          יותר מאוחר אני יוסיף גם קצת תמונות מהטיסות הללו, שתוכלו להתרשם.

          בברכה

          טיסות בטוחות!

          רוסלן

          הערה


          • #6
            יש סיבה לכך שהמחירים בארץ כדי להוציא רישיון טיסה פרטי כל כך גבוהים?
            אלון לוי [email protected]
            4X-ALL cvfr 57

            הערה


            • #7
              סיפור מדהים !

              תודה על השיתוף, נעצתי את הפוסט כדי שיהיה לעתיד
              אלירן כהן VFS1
              נשיא ומייסד בית הספר לטיסה וירטואלית VFS
              צרו קשר דרך הפייסבוק:
              https://www.facebook.com/celiran

              הערה


              • #8
                Originally posted by alon22 View Post
                יש סיבה לכך שהמחירים בארץ כדי להוציא רישיון טיסה פרטי כל כך גבוהים?
                שלום שוב לכלום!

                דבר ראשון אני רוצה להודות לך אלירן על הנעוץ. ולשאלתך אלון, בארץ כמו בכל מדינה המחירים נקבעים לפי מיסים, חוקים והתפתחות אותו תחום כלומר תחרות.

                לכן אם לדוגמא היו יותר בתי ספר לטיסה אז המחירים היו יורדים כי תחרות יוצרת הוזלה. ולגבי המיסים אז דוגמא טובה לתאר את נושא זה, עלות של הדלק בישראל שגם היא מאוד מאוד תלויה במיסים שמדינה גובעת.

                בארצות הברית לאומת זה יש תחרות אדירה, מיסים נמוכים וחוקה שמגדירה בדיוק איך תיראה תעופה ועלויות בתעופה לכן גם המחירים של הלימוד וטיסה עצמה נמוכים משמעותית.

                בברכה

                רוסלן

                נ.ב. לא שכחתי על ההבטחה לצרף תמונות פשוט לא מוצא זמן לשבת ולבחור כי יש כל כך הרבה...

                הערה


                • #9
                  שלום לכולם!


                  זמן רב לא פרסמתי בפורום משום שהייתי עסוק מאוד בתקופה האחרונה.

                  כזכור לי, הבטחתי להעלות כמה תמונות מהטיסה בארצות הברית.


                  לפני כשבועיים, שבתי לארץ, וכעת התפניתי על מנת להעלות את התמונות הטריות.


                  את הנסיעה הנוכחית לארצות הברית הקדשתי ללימודי רשיון ההדרכה, ולאחר ימים ולילות של שקידה ולמידה במלוא המרץ, לאחר ההשקעה הגדולה הגיע רגע האמת ובו עברתי את המבחן הסופי בהצלחה וקיבלתי את רשיון "מדריך טיס" הנחשק.


                  חשבתי לתומי שזהו, פה נגמרה התקופה המתישה, אך הופתעתי לגלות שהדברים לא תמיד כפי שהם נראים לנו.


                  על מנת לקבל את רשיון ההדרכה, לא מספיק לדעת אנגלית ברמה טובהף אלא גם צריך לדעת כיצד להסביר באנגלית, יתרה מכך, במקרה שלי זה גם בשפות האם שלי רוסית ועברית.


                  כאן בעצם מתחיל האתגר האמיתי, לקחת אדם שאין לו מושג בתעופה, ופשוט ללמד אותו להטיס מטוס.


                  לטוס זה היה משוש חיי, החלום הגדול, עם זאת, להדריך זו חוויה עוד יותר מדהימה, לראות את החניך שלך עולה לאוויר ואף נוחת ללא כל עזרה, יוצא לטיסת סולו לאחר אימונים רבים ופשוט מקבל את רשיון הטיס ביד.


                  הרבה אנשים מגיעים לטיסה על מנת לחוות את החוויה וחלק מגיעים עם שאיפה להטיס מטוס מסחרי ביום מן הימים.


                  אני מוכרח לומר השמיים הם לא הגבול, הכל אפשרי...


                  לכל המעוניינים הנה קישור לתמונות:

                  https://www.dropbox.com/sh/p8yhsn95cvgzxbn/NtQ8Z0avCr


                  בברכה

                  רוסלן



                  הערה

                  מעבד...
                  X